Żyjemy w niesamowitych, ekscytujących czasach. Świat nigdy nie wydawał się mniejszy i mocniej ze sobą połączony. Dzięki postępom technologicznym rozrywka, komunikacja i biznes przeniosły się na poziom globalny. To otwiera niezwykłe możliwości dla artystów, biznesmenów i ekspertów, o których nie śniło nam się jeszcze dekadę temu. Jednak, aby w pełni skorzystać z tych szans, powinieneś znać przynajmniej jeden z najważniejszych języków obcych biznesowych na świecie.

 

Najważniejsze języki biznesowe na świecie - dlaczego warto je znać?

Bill Gates zapytany o to, czego najbardziej żałuje, odparł, że chciałby umieć mówić w więcej niż jednym języku biznesowym. Wszyscy wiemy, że uniwersalnym językiem biznesu jest angielski. Pozwala on komunikować się osobom z różnych zakątków świata. Warto jednak poszerzyć swoje umiejętności także o inne języki obce. Dlaczego?

  • biznes zawsze robi się z innymi ludźmi - nie ważne jak zaawansowanymi narzędziami do tłumaczeń będziemy dysponować, prawdziwy biznes robi się z prawdziwymi ludźmi. Niezależnie od tego, czy jesteś przedsiębiorcą, czy pracownikiem firmy, zawsze będziesz musiał komunikować się z potencjalnymi klientami, dostawcami i kontrahentami.
  • Twoja wartość znacznie wzrośnie - coraz więcej form rozwija się i działa na rynkach zagranicznych lub globalnie a wraz z tym trendem rośnie rola pracowników władających językami obcymi. Aż 64% menedżerów w dużych korporacjach potwierdziło, że bariera językowa to największy problem w międzynarodowym rozwoju firmy. Nie dziwi więc, że osoby znające języki obce zarabiają sporo więcej niż ci, którzy mogą pochwalić się jedynie znajomością języka ojczystego.
  • lepiej zrozumiesz osoby pochodzące z innych części świata - jednym z nieoczywistych zysków płynących z nauki języków obcych, jest wiedza kulturowa. Jeśli potrafisz mówić po hiszpańsku czy chińsku, o wiele łatwiej przychodzi Ci zrozumieć zachowania, priorytety i postrzeganie świata przez Hiszpanów czy mieszkańców Państwa Środka.

 

Najważniejsze języki obce w biznesie na świecie

Jakich języków obcych warto się uczyć? Poza obowiązkowym angielskim wybierz jeden z poniższych:

  • hiszpański - ocenia się, że językiem hiszpańskim włada aż 570 milionów ludzi na świecie. Poza Stanami Zjednoczonymi, w których populacja hiszpańskojęzyczna stanowi ponad 30% mieszkańców, język ten używany jest w Hiszpanii, Meksyku, Kolumbii, Paragwaju, i innych krajach. Hiszpański jest językiem urzędowym w ponad 20 krajach na świecie.
  • chiński - liczba użytkowników języka chińskiego przekracza miliard, a chińska gospodarka nie tylko bardzo intensywnie się rozwija, ale jest bardzo mocno związana z gospodarkami innych krajów. Trudno znaleźć dużą firmę, która nie korzystałaby z usług chińskich fabryk. Wartość towarów produkowanych w Chinach, a następnie importowanych do innych krajów, liczy się bilionach dolarów. Z tego powodu chiński staje się jednym z najważniejszych języków w świecie biznesu.
  • portugalski - językiem portugalskim posługuje się około 202 milionów ludzi na świecie. Mimo że portugalski wydaje się mniej popularny od hiszpańskiego, nie należy lekceważyć jego znaczenia. Duży wpływ ma to fakt, że Brazylia, w której portugalski jest językiem urzędowym, jest siódmą największą gospodarką na świecie. Co ciekawe, populacja tego kraju należy do najmłodszych na świecie (ponad 60% obywateli nie przekroczyło trzydziestego roku życia), co sprawia, że kraj ten stanowi wymarzony rynek dla wszystkich firm oferujących towary i usługi dla millenialsów.
  • rosyjski - ilość użytkowników sięga 160 milionów. W Rosji spotkamy mnóstwo młodych, ambitnych ludzi pragnących polepszyć swój status finansowy. Bez względu na to, czy jesteś przedsiębiorcą poszukującym nowej bazy klientów, czy też rozglądasz się za nowymi możliwościami rozwoju zawodowego, Rosja to strzał w dziesiątkę. Jednakże przeciwieństwie do innych narodów, Rosjanie rzadko dobrze znają angielski. Jeśli zamierzasz robić interesy za wschodnią granicą, zainwestuj w naukę rosyjskiego.
  • arabski - aż 422 miliony osób uznaje arabski za swój język ojczysty. Kraje arabskojęzyczne szybko się rozwijają, a ich znaczenie na rynkach międzynarodowych rośnie. Miasta takie jak Dubaj stają się ważnymi punktami na światowej mapie biznesu, co stwarza nowe możliwości dla firm i pracowników szukających sposobów na rozwój. Ponieważ jest to wciąż nowa sytuacja, osoby biegle władające arabskim mogą liczyć na masę interesujących propozycji.
  • niemiecki - ilość rodzimych użytkowników języka niemieckiego szacowana jest na 105 milionów. Nie jest to może imponująca liczba w porównaniu z chińskim czy hiszpańskim, jednak w tym przypadku większe znaczenie ma to, w jakich krajach jest on używany. A są to najbogatsze kraje Europy: Niemcy, Szwajcaria, Belgia i Austria. Nauka języka niemieckiego jest wręcz niezbędna dla każdego, kto chce rozwijać swoją działalność lub karierę w Europie. 
  • francuski - francuskim jako swoim pierwszym językiem mówi około 75 milionów ludzi. Jednak po doliczeniu mieszkańców państw afrykańskich, których mieszkańcy używają francuskiego, liczba ta rośnie do ponad 300 milionów! Podobnie, jak ma to miejsce w przypadku Rosji, wiele osób francuskojęzycznych, szczególnie takich krajach jak Francja czy Kongo, zdecydowanie woli prowadzić interesy w swoim języku, a nie po angielsku.

Szkoła językowa ProfiLingua oferuje kursy 15 języków obcych, w tym także tych najważniejszych w świecie biznesu. Z nami możesz uczyć się skutecznie i komfortowo - w grupie lub indywidualnie, w szkole stacjonarnej lub przez internet. Zainwestuj w swój rozwój, naucz się języka i zwiększ swoje szanse na sukces!

Formularz Kontaktowy

Czy chcesz, abyśmy skontaktowali się z Tobą w celu zaproponowania Ci odpowiedniego kursu? Jeśli tak, wypełnij poniższy formularz, wskazując preferowany sposób komunikacji.

    Klikając "wyślij" wyrażasz zgodę na kontakt na podany numer telefonu w celu przedstawienia oferty ProfiLingua. Administratorem przekazanych danych osobowych jest WSiP S.A. Z Informacją o zasadach przetwarzania danych osobowych można zapoznać się pod adresem https://www.profi-lingua.pl/dane-osobowe.