Nasze życie w coraz większym stopniu toczy się w Internecie. Rozwiązania online pozwalają wprowadzić w firmie oszczędności, zachować ciągłość pracy, zapewniają bezpieczeństwo i znacznie ułatwiają komunikację z klientami, dostawcami, oraz kolegami z oddziałów firmy zlokalizowanych w innych rejonach Polski, a nawet poza jej granicami. Coraz liczniejsza grupa pracodawców przekonuje się także, że warto zainwestować również w internetowe szkolenia językowe dla pracowników.

Na czym polega firmowy kurs językowy online?

Firmowy kurs językowy online - czy to w ogóle możliwe? Osoby przywiązane do tradycyjnych rozwiązań często obawiają się, czy szkolenia językowe prowadzone przez internet są równie skuteczne, jak te odbywające się w siedzibie szkoły. Ich wątpliwości budzi efektywność samej nauki oraz sposób monitorowania postępów. Obawy te wynikają zwykle z braku pełnej wiedzy o tym, jak wyglądają zajęcia na kursie online.

 

Wciąż można spotkać się z mitami i błędnymi przekonaniami na ten temat. Najczęstsze z nich zebraliśmy poniżej:

  • Mit 1 - Kurs językowy online ma formę webinaru - nie wiemy, skąd bierze się przekonanie, że kursy językowe prowadzone przez Internet mają formę webinaru, czyli wykładu, podczas którego uczestnicy są jedynie biernymi odbiorcami, którzy z osobą prowadzącą mogą komunikować się jedynie za pośrednictwem komentarzy. Nic bardziej błędnego. Interakcja pomiędzy lektorem a Słuchaczami jest dokładnie taka sama jak podczas zajęć stacjonarnych.
  • Mit 2 - Kurs językowy online to po prostu program do nauki własnej - być może istnieją tego typu oferty na rynku, lecz na pewno nie należą do standardu. Dobry kurs językowy przez Internet opiera się przede wszystkim na lekcjach z nauczycielem, często wspieranych przez dodatkowe ćwiczenia na platformie e-learningowej.
  • Mit 3 - Na kursie językowym online nie można ćwiczyć konwersacji - to jeden z najczęściej powtarzanych mitów na temat nauki języka obcego przez Internet. Nowoczesne narzędzia, jakie mają do dyspozycji szkoły językowe, sprawiają, że ćwiczenie kluczowych kompetencji, np. prowadzenia prezentacji, rozmów handlowych czy negocjacji jest w pełni możliwe.
  • Mit 4 - Kurs językowy online jest mniej skuteczny od tradycyjnego - dlaczego miałoby tak być? Zajęcia prowadzone za pośrednictwem Internetu dają zarówno prowadzącym, jak i Słuchaczom dokładnie takie same możliwości, jak lekcje odbywające się w siedzibie firmy lub w szkole. Ćwiczone są te same umiejętności językowe, a narzędzia internetowe pozwalają na stały monitoring postępów w nauce.
  • Mit 5 - Kursy językowe online są droższe od kursów stacjonarnych - wręcz przeciwnie. Ceny kursów internetowych są zbliżone, a często nawet niższe od szkoleń stacjonarnych.
  • Mit 6 - Do nauki języka przez Internet potrzebny jest kosztowny sprzęt - nieprawda. Pracodawca, który decyduje się na internetowy kurs językowy dla swojej firmy, nie musi martwić się o dodatkowe koszty związane z wymaganiami sprzętowymi. Aby uczestniczyć w zajęciach, wystarczy komputer/laptop/tablet lub smartfon, słuchawki z mikrofonem i dostęp do Internetu, czyli zestaw, którym dysponuje praktycznie każdy pracownik.
  • Mit 7 - Kurs językowy online to mniejsza kontrola - to także nieprawdziwe stwierdzenie. Sprawdzana jest obecność na zajęciach, odbywają się regularne testy postępów w nauce, lektorzy przygotowują raporty z określoną częstotliwością. Dodatkowo istnieje możliwość nagrywania zajęć z myślą o osobach nieobecnych, co jeszcze zwiększa możliwość monitorowania przebiegu kursu.

Kurs języka obcego dla firm przez Internet - zalety

Kursy językowe dla firm nie tylko są możliwe do przeprowadzenia, ale oferują pracodawcom sporo dodatkowych korzyści.

  • większa elastyczność - w przypadku kursów prowadzonych przez Internet odległość nie odgrywa żadnej roli. To daje więcej możliwości, szczególnie w przypadku dużych organizacji. Na kursie online bez żadnych przeszkód można zorganizować wspólne zajęcia dla pracowników z różnych oddziałów, co przekłada się na łatwiejszy podział na grupy według poziomów. To także bardzo praktyczne w przypadku języków mniej popularnych. Nawiązanie współpracy z dużą szkołą językową, z potężną bazą lektorów to gwarancja, że Twoi pracownicy nauczą się dowolnego języka bez względu na lokalizację firmy.
  • wyższa skuteczność - udział w zajęciach online nie wymaga od pracowników dodatkowych dojazdów. Mogą też uczestniczyć w nich, nawet kiedy nie ma ich na terenie firmy lub pracują z domu. To przekłada się na niższy poziom absencji, a w rezultacie - szybsze osiąganie wyników. To oznacza, że inwestycja w kurs zwraca się wcześniej.
  • łatwiejsza logistyka i elastyczność - kurs online nie wymaga blokowania konkretnej sali w firmie pod zajęcia. Łatwiej też koordynować zajęcia prowadzone dla pracowników z różnych oddziałów firmy lub tych, którzy pracują w systemie home office i upewnić się, że program bierze pod uwagę wszystkie indywidualne potrzeby Twojej firmy.
  • bezpieczeństwo - w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo swoich pracowników, wiele firm i instytucji decyduje się obecnie na organizację pracy w trybie zdalnym. Nie oznacza to jednak, że wysokie kompetencje językowe pracowników przestały mieć znaczenie. Kursy online pozwalają połączyć bezpieczeństwo z ciągłym rozwojem i doskonaleniem.

 

Gdzie szukać sprawdzonych kursów językowych online dla firm? Postaw na partnera z największym doświadczeniem, obszerną bazą lektorów i placówkami w ponad dwudziestu miastach Polski. Szkoła ProfiLingua oferuje kursy aż 23 języków i żadna branża nie jest dla nas tajemnicą. Skontaktuj się z nami i sprawdź, dlaczego warto nam zaufać!

Formularz Kontaktowy

Czy chcesz, abyśmy skontaktowali się z Tobą w celu zaproponowania Ci odpowiedniego kursu? Wypełnij poniższy formularz:

    Wyrażone powyżej zgody można wycofać w dowolnym momencie.