Zastanawiasz się, co zaproponować swoim obecnym i przyszłym pracownikom, aby chcieli związać się właśnie z Twoją firmą? Poza satysfakcjonującym wynagrodzeniem i możliwościami rozwoju kandydaci zwracają uwagę też na dodatkowe benefity. Okazuje się, że kursy języka obcego należą do jednych z najbardziej atrakcyjnych. Co więcej, nauka języków sponsorowana przez pracodawcę jest korzystna dla obu stron!

Benefit idealny - czyli jaki?

Działy HR prześcigają się w tworzeniu obiecujących ofert pracy, które mają przyciągnąć uwagę najlepszych kandydatów na rynku. Kuszą “owocowymi czwartkami”, “młodym, dynamicznym zespołem” i “zapewnieniem narzędzi niezbędnych do pracy”. Jeśli zapytać osób poszukujących zatrudnienia, okazuje się jednak, że owocowe dni nie są dla nich szczególnie atrakcyjne, “młody, dynamiczny zespół” rozumieją jako “niedoświadczony i słabo opłacany”, a narzędzia niezbędne do pracy są czymś oczywistym, a nie wartością dodaną. Zachęcić ich mogą za to dobrze dobrane benefity pozapłacowe.

Benefit idealny to taki, który jednocześnie niesie korzyści dla pracowników i jest opłacalny dla pracodawcy. Wśród wszystkich najpopularniejszych benefitów w naszym kraju, szkolenia językowe spełniają ten warunek najlepiej.

Dlaczego kursy języka obcego są atrakcyjne dla pracowników?

O tym, że języki obce warto znać, wiedzą wszyscy i chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że tak jest. Kursy organizowane i opłacane przez firmę pozwalają podnieść swoje kompetencje w tym zakresie. Z punktu widzenia pracowników, mają też kilka dodatkowych zalet:

  • komfort nauki - zajęcia językowe typu in-company odbywają się najczęściej w siedzibie firmy tuż przed lub tuż po godzinach pracy. Oznacza to, że kursanci nie muszą poświęcać dodatkowego czasu na dojazdy na lekcje, np. kosztem popołudnia spędzonego z rodziną. Jeszcze wygodniej uczą się ci, którym firma postanowiła sfinansować kurs językowy online lub połączenie lekcji z lektorem z samodzielną nauką na platformie internetowej.
  • materiał dostosowany do faktycznych potrzeb - nie istnieje uniwersalny podręcznik lub program nauki, który zaspokoi potrzeby językowe dowolnej osoby na świecie. Dla osób pracujących w dziale obsługi klienta i infoliniach ważniejsze jest rozwijanie umiejętności mówienia i słuchania, podczas gdy działy HR i księgowości częściej czytają i piszą. Szkolenie spersonalizowane, przygotowane z uwzględnieniem oczekiwań kursantów jest o wiele bardziej skuteczne i przydatne w życiu niż standardowy kurs języka obcego. Pracownik biorący w nim udział zyskuje kompetencje, które znacznie ułatwią mu pracę.
  • oszczędności w budżecie domowym - wiele osób, które pragną uczyć się języka, z radością wita możliwość odciążenia budżetu domowego, kiedy nie muszą samodzielnie opłacać rachunku w szkole językowej.
  • integracja zespołu - w wielu zakładach pracy, szczególnie tych dużych, trudno nawiązać jakiekolwiek relacje z pracownikami z innych działów. Wspólna nauka pozwala na bliższą integrację, co przekłada się często na usprawnienie współpracy. Czasami kilka słów zamienionych w oczekiwaniu na lekcję lub w czasie przerwy pomaga uporać się z jakimś problemem szybciej niż oficjalny email.
  • podniesienie wartości na rynku pracy - dawno minęły czasy, kiedy pierwsza praca stawała się tą na całe życie. Obecnie pracownicy, a szczególnie cenieni specjaliści, którzy nie obawiają się utraty zatrudnienia, o wiele chętniej zmieniają pracodawców, nawet co kilka lat. Świadomość tego, że muszą na bieżąco uaktualniać swoje cv sprawia, że są bardziej zainteresowani podnoszeniem własnej wartości jako pracownika poprzez udział w różnych szkoleniach i zdobywaniu nowych kompetencji. Dobra znajomość języka obcego w wydaniu branżowym bez wątpienia dodaje wagi każdemu cv, z czego większość zatrudnionych osób doskonale zdaje sobie sprawę.

Kurs firmowy to korzyść pracodawcy

Kursy języka obcego dla pracowników to także opłacalna inwestycja dla firmy:

  • atrakcyjny benefit - z powodów wymienionych powyżej, szkolenia językowe są mile widziane przez pracowników i kandydatów. Wprowadzenie ich pozwala uatrakcyjnić wizerunek firmy.
  • kompetentny zespół - czy powierzyłbyś opiekę nad klientem, prowadzenie negocjacji lub domknięcie sprzedaży osobie, która nie potrafi porozumieć się z obcojęzycznym kontrahentem? Kiedy pracownicy umieją właściwie odczytać potrzeby i oczekiwania usługobiorców/kupujących oraz w odpowiedni sposób zaproponować im optymalne rozwiązania, słupki sprzedażowe i zyski firmy rosną. Kursy językowe należy więc rozpatrywać w kategorii inwestycji, a nie kosztów.
  • wzrost motywacji - zmotywowany zespół to wydajny zespół. Pracownicy, którzy czują się docenieni i wiedzą, że pracodawca nie waha się inwestować w ich rozwój, chętnie wkładają wysiłek w wykonywanie zleconych zadań. Jeśli dodatkowo czują się pewnie i komfortowo w komunikacji z klientami w języku obcym, poziom motywacji wzrasta.
  • oszczędności - wybór szkoły językowej, która zapewnia kompleksową obsługę na terenie całego kraju, przekłada się na realne oszczędności. Jeśli zdecydujesz się na kurs językowy w formule online, będziesz mógł zaoferować go pracownikom w każdym oddziale firmy, bez konieczności organizowania dodatkowych grup. To także znacznie ułatwia to i przyspiesza wszystkie procesy administracyjne i rozliczenia.

 

ProfiLingua to największa szkoła językowa w Polsce. Nasza sieć obejmuje 40 placówek w 27 miastach Polski. 75 lat doświadczenia w nauczaniu gwarantuje, że dokładnie wiemy jak zorganizować firmowy kurs językowy, spełniający wymagania nawet najbardziej wymagających klientów. Nauczamy 23 języków i żadna branża nie jest dla nas tajemnicą. Skontaktuj się z nami i sprawdź, co możemy zaoferować Twojej firmie!

Formularz Kontaktowy

Czy chcesz, abyśmy skontaktowali się z Tobą w celu zaproponowania Ci odpowiedniego kursu? Wypełnij poniższy formularz:

    Wyrażone powyżej zgody można wycofać w dowolnym momencie.