28

lat doświadczenia

50000

kursantów rocznie

16

nauczanych języków obcych

41

placówek

Metody nauczania dorosłych

Metoda PROFI to autorska metoda stworzona na podstawie wieloletnich doświadczeń naszych ekspertów w dziedzinie nauczania języków obcych, łącząca w sobie najskuteczniejsze elementy metody komunikacyjnej, metody naturalnej, metody całkowitego zanurzenia w języku (immersja) oraz metody dualnej (zajęcia prowadzone na zmianę, przez lektorów polskich i natywnych). Jako, że w dzisiejszym świecie znajomość języka obcego wchodzi w zakres tzw. kompetencji kluczowych, celem naszej metody jest nie tylko rozwój językowy, ale i wspieranie słuchacza w doskonaleniu umiejętności nawiązywania kontaktów, współpracy w grupie, prowadzenia dyskusji i negocjacji oraz zdolności samodzielnego pozyskiwania informacji i rozwiązywania problemów w nieszablonowy sposób.

W szkołach ProfiLingua wspieramy model nauki zbliżony do naturalnego przyswajania języka ojczystego. Lektorzy najpierw zachęcają słuchaczy do słuchania, następnie mówienia, a dopiero później ćwiczenia zapisu. To pomaga skoncentrować się na aspekcie komunikatywnym (czyli rozwijaniu umiejętności potrzebnych najbardziej podczas komunikacji z obcokrajowcami) i nie dopuścić do powstania bariery w mówieniu – trudności, która nader często staje na przeszkodzie w rozwoju języka i powoduje frustrację u uczącego się. Aby wzmocnić poczucie korzystania z języka w naturalnych sytuacjach, lektorzy często sięgają po materiały autentyczne (tj. nagrania wideo, radiowe słuchowiska, artykuły z gazet lub portali internetowych). W ten sposób nauka wykracza poza zasięg podręcznika i koncentruje się na praktycznych wydarzeniach, bliskich zainteresowaniom słuchaczy. Dzięki temu słuchacz, np. podczas wyjazdu za granicę, jest wyposażony nie tylko w język, który pozwoli mu się komunikować, ale i świadomość wydarzeń, którymi żyją obcokrajowcy – to sprawia, że pobyt w innym kraju jest o wiele bardziej komfortowy.

Nad przebiegiem i jakością kursu w każdej szkole ProfiLingua, czuwa doświadczony dydaktyk, czyli metodyk szkoły. Pomaga on słuchaczom i wspiera ich w trakcie całego kursu: od momentu znalezienia odpowiedniego typu kursu, przez określenie odpowiednich stylów uczenia, aż do wsparcia w podjęciu decyzji o przystąpieniu do egzaminu międzynarodowego. Metodyk dba o to, by nauka przebiegała w sposób nie tylko efektywny, ale i zorganizowany. Dzięki dwuetapowemu diagnozowaniu umiejętności językowych (pisemnemu i ustnemu) przed rozpoczęciem kursu, nasi słuchacze rozpoczynają naukę od etapu najbardziej odpowiadającego ich aktualnemu stopniowi zaawansowania językowego. Poniższy wykres wskazuje szczeble nauki prowadzące do uzyskania płynności językowej zbliżonej do użytkownika natywnego.

Od lat wiadomo, że nauka języka to znacznie więcej niż praca z książką i zeszytem ćwiczeń. Naukowcy już dawno udowodnili, że mózg najlepiej uczy się, gdy dostaje porcję wiedzy w opakowaniu czegoś, co jest dla niego oderwaniem od rutyny – wyzwania, gry, zabawy. Odpowiednio dobrane do wieku i poziomu słuchaczy gry potrafią fantastycznie stymulować rozwój językowy nie tylko dzieci, ale i dorosłych. Chętnie korzystamy z nich w grupach, które dawno już wyrosły z dzieciństwa, bo wychodzimy poza schematy myślenia, że gry są tylko dla dzieci. Praktyka pokazuje, że dorośli słuchacze zaangażowani w odpowiednio dobrane do wieku i poziomy gry fantastycznie stymulują rozwój językowy i korzystnie wpływają na skuteczne utrwalenie wiedzy. Nasi lektorzy korzystają z podręczników i materiałów kursowych, ale wychodzą poza kontekst i schemat podręcznika. Zamiast przykładów z książek, które niekiedy nie mają związku z codziennością słuchaczy, lektorzy odwołują się do przeżyć i doświadczeń bliskich słuchaczom oraz do ich zainteresowań.

Wiemy, że nie zawsze świat edukacji nadąża za tempem życia poza murami szkół. Dlatego w szkołach ProfiLingua rozwijamy umiejętność uczenia się i samodzielnego zdobywania wiedzy umożliwiającego zdolność do szybkich zmian – życiowych i zawodowych. Aby w pełni dostosować się do oczekiwań naszych słuchaczy, oferujemy szeroki wybór kursów w tak dobranych wariantach, by każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Ponadto, metodycy pomagają w dobraniu najlepszego wariantu zajęć w zależności od poziomu, oczekiwań i planowanego celu. Każdy słuchacz już na początku swojej nauki konsultuje swoje potrzeby i możliwości podczas tzw. analizy potrzeb. To sprawia, że w każdym momencie kursu możemy zaoferować alternatywny plan nauczania lub zajęcia skoncentrowane na innym aspekcie języka.

Od lat wiadomo, że nauka języka to znacznie więcej niż praca z książką i zeszytem ćwiczeń. Naukowcy już dawno udowodnili, że mózg najlepiej uczy się, gdy dostaje porcję wiedzy w opakowaniu czegoś, co jest dla niego oderwaniem od rutyny – wyzwania, gry, zabawy. Odpowiednio dobrane do wieku i poziomu słuchaczy gry potrafią fantastycznie stymulować rozwój językowy nie tylko dzieci, ale i dorosłych. Chętnie korzystamy z nich w grupach, które dawno już wyrosły z dzieciństwa, bo wychodzimy poza schematy myślenia, że gry są tylko dla dzieci. Praktyka pokazuje, że dorośli słuchacze zaangażowani w odpowiednio dobrane do wieku i poziomy gry fantastycznie stymulują rozwój językowy i korzystnie wpływają na skuteczne utrwalenie wiedzy. Nasi lektorzy korzystają z podręczników i materiałów kursowych, ale wychodzą poza kontekst i schemat podręcznika. Zamiast przykładów z książek, które niekiedy nie mają związku z codziennością słuchaczy, lektorzy odwołują się do przeżyć i doświadczeń bliskich słuchaczom oraz do ich zainteresowań.

Sprawdź ofertę!
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od WSiP, na podany przeze mnie numer telefonu / adres e-mail informacji handlowych dotyczących produktów i usług WSiP drogą elektroniczną,w tym również za pomocą tzw. automatycznych systemów wywołujących:

Uczymy 16 języków - na każdym poziomie zaawansowania!

Metody nauczania dzieci

Metoda SMILE to autorska metoda stworzona przez ekspertów z wieloletnim doświadczeniem w nauczaniu dzieci i młodzieży. Łączy w sobie najskuteczniejsze elementy metody komunikacyjnej, metody całkowitego zanurzenia w języku (immersja), metody CLIL, podejścia naturalnego (dzieci uczą się od tematów najbliższych im, stopniowo rozszerzając zakres poznawanego materiału) oraz osiągnięć neurodydaktyki.
Metoda SMILE opiera się na rozwijaniu różnych umiejętności przy wykorzystaniu wszystkich zmysłów – przez co rozwija inteligencję dziecka. W rezultacie materiał długo pozostaje w pamięci słuchacza, a nauka staje się ekscytująca i pełna zabawy.

W szkołach Profi Lingua wierzymy, że prawdziwy rozwój dziecka to nie tylko zajęcia z podręcznikiem w szkolnej ławce. Nasi słuchacze uczą się angielskiego najpierw przez powtarzanie i mówienie, a dopiero później biorą do ręki kredki i ołówki – najczęściej po to, by wykonać ciekawy projekt. Od najmłodszych maluchów po wyrośniętych nastolatków, nasi kursanci rozwijają więcej umiejętności, niż tylko posługiwanie się językiem obcym. Odpowiednio dobrane ćwiczenia i profesjonalni lektorzy z doświadczeniem w pracy z dziećmi dbają o rozwój umiejętności społecznych dziecka tj. nawiązywanie kontaktów i pracę w grupie.

Nauka języka u dzieci i młodzieży przebiega o wiele skuteczniej, gdy angażujemy do nauki wszystkie zmysły – nasze zajęcia są tak przemyślane, by wzrokowcy, słuchowcy czy dotykowcy mogli znaleźć coś dla siebie. Młodsze dzieci nie spędzają w ławkach całych zajęć, za to dużo śpiewają, chodzą, tańczą i ruszają się, co pomaga im lepiej i dłużej pamiętać poznane wyrażenia. Starsze dzieci i nastolatki przy pomocy naszych lektorów odkrywają swój indywidualny styl nauki, co owocuje lepszymi postępami nie tylko na naszych zajęciach, ale i na szkolnych lekcjach.
Lektorzy Profi Lingua nie boją się eksperymentować z dziećmi na zajęciach – zapewniając bezpieczeństwo i mając kontrolę nad grupą proponują im zadania i ćwiczenia, które angażują młodych kursantów i pozwalają im na dobrą zabawę przy jednoczesnej skutecznej nauce języka.

Badania naukowe wykazują, że uczenie się języka wspomaga ogólny rozwój mózgu. Korzystając z osiągnięć neurodydaktyki (tj. nauczania przyjaznego mózgowi), nasi lektorzy prowadzą zajęcia tak, by rozwój młodych słuchaczy był najbardziej skuteczny. Angażując zmysły, robiąc zróżnicowane ćwiczenia i doświadczenia, biorąc udział w projektach, nasi uczniowie rozwijają wszystkie partie mózgu.
Według Howarda Gardnera posiadamy więcej niż jeden rodzaj inteligencji stąd nasze kursy są zaprojektowane tak, by uczniowie rozwijali nie tylko inteligencję językową (tj. umiejętność wyrażania własnych myśli), ale również interpersonalną (tj. umiejętność nawiązywania kontaktów) i intrapersonalną (tj. intuicję i umiejętność planowania).

Niezależnie od przebiegu zajęć, bardzo ważnym elementem nauki jest samodzielna praca poza szkołą. Tylko w ten sposób wiedza zostaje ugruntowana, a uczeń jest gotowy do dalszej nauki. Już najmłodsze dzieci ćwiczą z rodzicami poznane wyrażenia w formie zabawy. Nasi lektorzy często proponują słuchaczom ćwiczenia, które pomagają im powtarzać wiadomości w lekkiej i przyjemnej formie – oglądanie wideo, słuchanie podcastów, robienie quizów online czy korzystanie z edukacyjnych aplikacji na telefony komórkowe.

W Profi Lingua pamiętamy, że naszym głównym celem jest nie tylko nauka, ale i zbudowanie pozytywnych skojarzeń związanych z przyswajaniem języka obcego. Dlatego często wykorzystujemy na zajęciach gry, zabawy ruchowe i angażujące projekty. Czas lekcji mija im tak szybko, że maluchy nie chcą przerywać zabawy i rozstawać się z ulubionym lektorem, a nastolatki chętnie wracają na kolejne zajęcia.
Nasi uczniowie bawią się tak dobrze, że często nie zdają sobie sprawy z tego, że uczą się o wiele skuteczniej niż powtarzając i zapisując słówka. Śpiewają piosenki, sami piszą wiersze i opowiadania, odgrywają zabawne scenki i bez niepotrzebnego stresu uczą się posługiwać językiem obcym tak płynnie, jak językiem ojczystym.

Sprawdź ofertę!
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od WSiP, na podany przeze mnie numer telefonu / adres e-mail informacji handlowych dotyczących produktów i usług WSiP drogą elektroniczną,w tym również za pomocą tzw. automatycznych systemów wywołujących:
Wszystkie kursy językowe