Wybierz rodzaj testu
Wybierz język
Wybierz przedmiot

angielski

angielski

niemiecki

hiszpański

francuski

włoski

rosyjski

duński

norweski

szwedzki

chiński

japoński

niderlandzki

polski

portugalski

ukraiński

czeski

matematyka
Wybierz test
Jakiego języka chcesz się z nami nauczyć?

angielski

niemiecki

hiszpański

francuski

włoski

rosyjski

duński

norweski

szwedzki

chiński

japoński

niderlandzki

polski

portugalski

ukraiński

czeski

matematyka
Wybierz miasto
Wybierz placówkę
inne miasto
ul. Sienkiewicza 3
15-432 Białystok
Nadbrzeżna 2/5 (piętro II)
43-300 Bielsko-Biała
pl. Tadeusza Kościuszki 1
41-902 Bytom
ul. Lwowska 14a
22-100 Chełm
Aleja Najświętszej Maryi Panny 15
42-200 Częstochowa
aleja Grunwaldzka 82
80-244 Gdańsk
ul. Świętojańska 64/ 4
81-393 Gdynia
ul. Siemińskiego 22
44-100 Gliwice
al. Wolności 6
62-800 Kalisz
ul. Młyńska 23
40-098 Katowice
ul. Warszawska 5
25-512 Kielce
ul. Podwale 6 i 7
31-118 Kraków
ul. Lubostroń 15
30-383 Kraków
ul. Narutowicza 7/9
90-117 Łódź
ul. 27 Grudnia 17/19
61-737 Poznań
ul. Rynek 15
35-064 Rzeszów
ul. Warszawska 12
41-200 Sosnowiec
Pl. Brama Portowa 4
70-225 Szczecin
ul. Wielkie Garbary 18
87-100 Toruń
ul. Lazurowa 14, piętro 1
01-315 Warszawa
Al. Reymonta 12
01-842 Warszawa
ul. Kondratowicza 37
03-285 Warszawa
Trasa Świętokrzyska 18 (lok. 127)
00-052 Warszawa
Al. Niepodległości 177
02-555 Warszawa
ul. Powsińska 34
02-903 Warszawa
ul. Światowida 18
03-144 Warszawa
al. Komisji Edukacji Narodowej 97
02-777 Warszawa
inne miasto
ul. Ruska 11/12
50-079 Wrocław
Kompetencje przyszłości 2030-2050

- specjalista, który pomoże pokazywać nasze życie prywatne i zawodowe w sieci (tzw. osobisty kurator cyfrowy);
- doradca ds. opieki zdrowotnej może pokazywać drogę w labiryntach systemów opieki zdrowotnej;
- nostalgista, który będzie pomagał stworzyć wystrój domu czy mieszkania na wzór wybranej dekady z przeszłości łącząc w sobie zawody projektanta wnętrz z opiekunem osób starszych.
Najważniejszym elementem pakietu umiejętności wydają się być oczywiście umiejętności cyfrowe, jednak badacze twierdzą, że najbardziej istotne będą: zdolności adaptacyjne do szybkich zmian zawodowych i życiowych, umiejętności szybkiego uczenia się, krytycznego myślenia i rozwiązywania problemów, łatwość komunikacji i współpracy, zdolność do innowacji, a także kreatywność2.
Eksperci podzielili umiejętności przyszłości (tzw. future skills) potrzebne na rynku pracy w 2030-2050 roku, wnikające z postępu technologicznego, informatyzacji oraz globalizacji na kilka grup: | |
![]() |
umiejętność samodzielnego uczenia się i innowacyjność: krytyczne myślenie i rozwiązywanie problemów, komunikowanie się i współpraca, kreatywność i twórczość |
![]() |
umiejętność posługiwania się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi: wyszukiwanie informacji, korzystanie z mediów cyfrowych, funkcjonalne kompetencje cyfrowe |
![]() |
umiejętności zawodowe i życiowe: elastyczność i zdolność adaptacji, inicjatywa i umiejętność wybierania własnego kierunku rozwoju, zdolność do wchodzenia w interakcje społeczne i międzykulturowe, wydajność i odpowiedzialność |
Zawody przyszłości
Architekt wirtualnych światów – osoba, która będzie pomagać osobom sparaliżowanym po ciężkich wypadkach. Architekt pomoże stworzyć tym osobom wirtualne alter ego dając im tym samym namiastkę normalnego życia. | ||
Osobisty kustosz pamięci – osoba odpowiedzialna za stworzenie personalnej symulacji naszych wspomnień. Dzięki tej symulacji, będąc już w podeszłym wieku, będziemy mogli odbyć wirtualną podróż w przeszłość z możliwością ponownego przeżywania najlepszych wspomnień. | ![]() |
Traffic manager – osoba odpowiedzialna za sprawdzania ruchu na stronie internetowej. Taką osobę będzie interesowało ile czasu odbiorcy spędzają w konkretnej witrynie, jakie teksty i podstrony najchętniej odwiedzają, jakich fraz wyszukują oraz skąd generuje się ruch na stronie. |
Etyczny haker – specjalista od włamywania się do sieci korporacyjnej (która go zatrudnia!), w celu wyszukania jej słabych punktów. |
Trener robotów – osoby odpowiedzialne za instalacje oprogramowania maszyn i uczenia ich by pracowały w sposób podobny do ludzi. |
|
Kontroler pogody – będzie to osoba zarządzająca wzorcami pogodowymi, tworząca tzw. mikroklimaty. |
Raport podkreśla również, że wśród dziedzin, które będą konieczne do wykonywania zawodów przyszłości, znajdują się te związane z zarządzaniem, naukami ścisłymi i oczywiście językami obcymi. |
||
![]() osób wykonuje zawód, na który zapotrzebowanie będzie rosło |
![]() osób ma zawód, który będzie istnieć, ale zmieni się sposób jego wykonywania |
![]() osób ma pracę mechaniczną, którą w 2030 zastąpią prawdopodobnie roboty |
- wzrośnie zapotrzebowanie na umiejętności miękkie, w rozwoju których potrzebujemy wsparcia
- warunkiem dobrej pracy będzie ciągła nauka i doskonalenie się
- w procesie nauczania powinniśmy wykorzystywać wiele różnych metod - im więcej, tym lepiej
- uzupełniajmy kwalifikacje o te spoza dziedziny, w której się kształciliśmy
- ok. 25% ludzi motywuje się do samodzielnego rozwoju - szukajmy więc wsparcia u specjalistów!
W ProfiLingua kompetencje przyszłości są dla nas kluczowe, dlatego nasze kursy projektujemy tak, by nasi kursanci mogli rozwijać kompetencje przydatne nie tylko obecnie, ale i w przyszłości. Szczególną uwagę poświęcamy najmłodszym kursantom, przed którymi stoi najwięcej wyzwań – dlatego właśnie im dedykujemy zajęcia Przedszkolaki Bystrzaki i Bystrzakowa Akademia Naukowa. Dzięki nim będą mogli rozwijać kluczowe umiejętności w przyjaznej i komfortowej atmosferze nauki przez zabawę.
Jakie kompetencje przyszłości rozwijamy w ProfiLingua?
|
|
|
1 Komisja Europejska, Biała Księga w Sprawie Przyszłości Europy, COM [2017] 2025, 1 marca 2017, Bruksela
2 pracuj.pl
3 Głomb i in., Kompetencje przyszłości w czasach cyfrowej dysrupcji, studium wyzwań dla Polski w roku 2030, Warszawa 2019
4 UNESCO, Working Group on Education: Digital skills for life and work, wrzesień 2017
5 umiejetnosci2030.pl
Czy chcesz, abyśmy skontaktowali się z Tobą w celu zaproponowania Ci odpowiedniego kursu? Jeśli tak, wypełnij poniższy formularz, wskazując preferowany sposób komunikacji.